Comenius SEE fashion
A Projekt témája:
A SEE Fashion projekt a divatot olyan módon vizsgálja, hogy annak az emberekre és a környezetre gyakorolt hatását helyezi előtérbe. SEE Fashion felfogásában a divat tiszteli és óvja a természetet, a bolygót és az embereket.
A diákok a projekt során elsősorban az etikus divat, az öko-divat és a fenntartható divat témákban mélyednek el. A folyamat során a diákok felfedezik, milyen lehetőségeket rejt az etikus / ökodivat és véleményt alakítanak ki róla. Keresik annak lehetőségét, hogyan lehet egyensúlyt kialakítani aközött, hogy nagyszerű ruhákat kívánunk viselni, de mindeközben meg tudjuk óvni a környező világot.
A projekt beépül az iskolák tanmenetébe: a munka egyaránt folyik a tanórák keretében és a tanórákon kívül ( workshop, stb.) 7 középiskola részvételével zajlik a projekt, melyekben az a közös, hogy designra szakosodtak.
SEE: Fashion – Comenius projekt 2010-2012 nemzetközi együttműködés a Modell Divatiskolában
A budapesti Modell Divatiskola az idei tanévtől már két európai uniós oktatási programban is érdekelt. Ezek közül a SEE: Fashion nevű nemzetközi projekt célja, olyan környezettudatos divattervezők nevelése, akik a divat diktálása mellett a fenntartható fejlődést, a termelőkkel szembeni etikus magatartást és a környezetvédelmet is szem előtt tartják kollekcióik tervezésénél. A résztvevő iskolák közötti első közös megbeszélésre február közepén Marseille-ben kerül sor, magyar részről négy fiatal tervező tanuló részvételével.
A SEE: Fashion projekt a divatot olyan módon vizsgálja, hogy annak az emberekre és a környezetre gyakorolt hatását helyezi előtérbe. Felfogásában a divat tiszteli és óvja a természetet, a bolygót és az embereket. A diákok a kétéves munka során a felfedezik, milyen lehetőségeket rejt az etikus/öko-divat, és véleményt alakítanak ki róla.
A SEE szó mozaikszó, 3 szó kezdőbetűjét tartalmazza: sustainable (fenntartható), ethical (etikus) és ecological (ökológiai), amelyek a projekt fő témái is egyben. Négy középiskola részvételével zajlik a munka, melyekben az a közös, hogy designra szakosodtak. A partnereink Anglia, Franciaország és Németország egy-egy középiskolája.
A projekt beépül az iskolák tantervébe: a munka egyaránt folyik a tanórák keretében és a tanórákon kívül (workshop, stb.). A projekt nem csak a résztvevő diákokra irányul, hanem a tágabb közösségre, a településen lévő intézményekre, helyi iskolákra, divatcégekre is hatást kíván gyakorolni.
A kétéves program során tervezett ruhákat divatbemutatón láthatja majd a közönség, emellett honlap, DVD és könyv is születik a nemzetközi projekt eredményeiről.
A magyar diákok első körben azt a feladatot kapták, hogy kutassák fel a természetes és a környezetbarát, valamint mesterséges textíliák felhasználásának lehetőségeit a divattervezésben az öltözetkészítésben. Jártak Mezőtúron high-tech sport és speciális ruházatok konfekcionálására szakosodott ruhagyártó üzemben, a BME kutatóintézeteiben, ahol a nanotechnológia textilipari alkalmazásának lehetőségeiről szereztek ismereteket, és folyamatosan keresik a kapcsolatot a hazai környezettudatos öltözéktervező iparművészekkel. Az iskola novemberi Szakmai napján a divat-, és textilruházat jeles szakembereinek előadásait hallgathatták meg a diákok pl. a funkcionális és intelligens textil és ruházati termékekről, az ÖKO-Tex védjegyről, az ökotextíliák szerepéről, jelentőségéről, a vizsgálati módszerekről, a márkaépítés lépéseiről, lehetőségeiről.
Marseille-ben, február közepén az eddig szerzett tapasztalataikról tartanak beszámolót a többi partner intézmény számára, majd május végén, Budapesten az egy éves munkáról és a további feladatokról egyeztetnek. A májusi budapesti találkozón egy látványos divatbemutatót is láthat majd a közönség, a tervek szerint hazai tervezők együttműködésével.
Kirándulás Mezőtúron (angol nyelvű beszámoló)
Mezőtúr
The tour started at the East Trainstation at 7:13. We arrived to Mezőtúr at about 9 o’clock. After a long walk we approached the Siluett 2007 Kft’s office where the TMTE members gathered.
The company’s leader introduced the members and guided the group to the tailoring room where they showed the process and afterwards they answered some questions.
At first we learned about the cover section where three people works at the same time. They use textiles the most economically, because their work based in specified standards. They cut the pattern and make the marking with steel cutter. And we could also find out about modern technology pattern machine what we find in our school building in Szabolcs street.
The other part of warehouse they prepare the products for transporting, for example labelling, hangers and buttons. They do everything by following standards.
From here we could go to the store-room which is located under the whole building. Later, we were fallen by car to the second building of the factory where employers do the after-cutting procedures.
The company’s leader delivered a lecture about the history and operation of the factory. We learned that: In the 50’s they had manufactured dungarees, men’s suits and kid’s wear. IN periods when the company didn’t receive enough orders, they sewed crash helmets.
They have been working for export since the 1970’s. Initially, they used to produce children’s wear, but from the middle of the 70’s they began to manufacture adult wear. In the period mentioned they focused on mainly ski wear.
We also learned that the main business partners of the factory are Austria, Germany and Sweden. Also the Gore-tex products are applied in several areas, such as the army, medicine, or they are also used to make guitar strings, dental floss. Furthermore, they can be used in space research as insulation or strainers. Besides, they make body-protector vests to Germany.
The production of these goods is only possible if you hold a licence. Gore-tex is the only company that has a supervisory board in the field of technology.
The whole production are released for lease-work. From 1977 number of staff increasing in the factory. The factory’s leader to retire on a pension and coming a new period.
VÁROSI ÉLET – ÉLHETŐ VÁROS
Design Passage – design és öko-design kiállítás- és rendezvénysorozat
Egyhónapos rendezvénysorozat, design és öko-design kiállítás 2010. november 4-től volt látható a Király és Paulay Ede utcákat összekötő Central Passage-ban. A számtalan színes esemény és program a városi élet és az élhető város közötti ellentmondásokból merített ihletet. Az öko-tudatosság hirdetését felvállaló főszervezők ugyanakkor nem kívánntak megfeledkezni a közelmúltbéli vörösiszap-katasztrófa károsultjairól sem. Az egyik üzlethelységben látható volt egy installáció a devecseri vörösiszap katasztrófáról, valamint a Ferencvárosi Torna Clubbal szervez nagyszabású aukciót. Továbbá a Marek Zoltán fotóművész által a katasztrófa sújtotta övezetben készített fotókból külön kiállítást tekinthették meg az érdeklődők.
„Használd okosan környezeted értékeit!” volt az esemény fő jelmondata. Céljuk, hogy rohanó világunkban is környezettudatos gondolkodásra és viselkedésre ösztönözzék a városlakókat.
Az egy hónapon át tartó eseménysorozat minden érdeklődő korosztály számára tartogatott programokat. A környezetbarát közlekedési eszközök iránt érdeklődők tesztpályán tehették próbára tudásukat. A fiatalabb korúakat számos élmény várta a Microsoft Kinect videojátékoktól az öko-meseházig. A kifutón felvonultak a magyar divat- és formatervezők által újrahasznosított anyagokból megálmodott kollekciók, a munkába igyekvők pedig jógázhattak is egyet a reggeli órákban az Anahita Jógacentrum jóvoltából. Esténként olyan neves előadók és zenekarok szórakoztatták a közönséget, mint DJ Cadik, a Pálinkás Gergely Jazzy Lounge, a Magashegyi Underground, az Anna And The Barbies, az Irie Rocktrió és sokan mások.
Szerdánként és vasárnaponként mozi várta a látogatókat, a péntek és szombat a divat szerelmeseié: a kifutón olyan neves tervezők alkotásai vonultnak fel, mint Lang Szonja, illetve a trüffELLE! márkák. Az egyedi hangulatot fokozták, és a választékot bővítették a hazai fiatal designerek munkáit felvonultató designvásár, a biopiac, a gasztro- és pálinkakülönlegességek, illetve a programok között helyet kapott még az első olyan bor- és gasztronómiai fesztivál, amelyen a legnívósabb pincészetek mellett a hazai bioborászatok remekműveivel is koccinthattak az idelátogatók.
Az esemény díjmentessen volt látogatható.
Helyszín: VI. Király u. 8-10. és Paulay Ede u. 3, Central Passage
Időpont: november 4-30.
Az eseményen résztvevő tervezők :
Laczkó Lilla- Radical Chic
Angol szakon érettségizett a Pasaréti Gimnáziumban, majd felvételt nyert a MODART Művészeti és Divatiskolába. 2011 nyári kollekciója egy klasszikusan elegáns divatot képvisel, a mai céltudatos, ámde tetszeni vágyó „business women”-ek számára. A klasszikus sziluetteket ötvözi a modern részletekkel és figyelemfelkeltő kiegészítőkkel, amiket a „Bondage” (extrém kötözés és csomózások) inspiráltak.
Comenius „SEE Fashion” projekt divatbemutatója
A rendezvény ideje: 2011. május 27-én (péntek) 17 óra
A rendezvény helyszíne: Petőfi Irodalmi múzeum – 1053 Budapest, Károlyi Mihály u. 16.
WHO CARES? – (KIT ÉRDEKEL?)
A környezetbarát fogyasztás és az etikus vásárlás felkapott téma lett. De még mindig autóval járunk dolgozni és a szemetes kukába dobjuk ki az üvegeket és a konzerves dobozokat.
A H&M magazin utánanézett, hogy mi a különbség a között, hogy mit csinálunk, és hogy mit mondunk, hogy csinálunk.
Te is autóval mentél ma reggel dolgozni? A reggelid tartalmazott mangót a bolygó szemben lévő oldaláról? Kalóz zenét hallgattál vezetés közben? … Vagy ez ellen döntöttél, mert csak most jöttél vissza a nyaralásból, egy messzi országból, ahol a munkakörülmények a turista iparban kissé agyafúrtak?
Miért? Nem olvastad el az újságot, és azért dobtad a szemétbe és nem a szelektív hulladékgyűjtőbe? Elmulasztottad a legújabb híreket a gleccserek olvadásáról? Elmulasztottad a történetet az új fair-trade turizmusról? Vagy a zenészek kiáltványát a fájl megosztásról? Nem láttad őket? De, persze, hogy láttad. De még mindig…
Ha elmulasztottad a zöldeket, a kritikus fogyasztást, a fair trade emlékeztetőt az elmúlt években, hát, az nem túl jó. De védelmedre szóljon, hogy nem vagy egyedül ezzel. Távolról sem.
Számos hatalmas erő jelenleg hatást gyakorol ránk, hogy változtassunk az életmódunkon. A médiában, a politikai szónoki emelvénytől, még a reklámokban és a marketing anyagokban folyamatosan ugyan azt az üzenetet halljuk: ELPUSZTÍTJUK A FÖLDET! Az emberek éheznek a háború és az igazságtalanság miatt, és nem az élelemhiány miatt. Zenészeknek és rendezőknek képesnek kéne lenniük megélni. Ez mindenkinek a felelőssége – az iparnak és az egyéneknek.
A jövőben, amikor a régészek elolvassák a mai újságokat, rendőrségi dokumentumokat és non-fiction könyveket, meg fogják látni a 21. századi személy képét, aki egy aggódó, tudatos, felelősségteljes, toleráns aktivista. Ez az, amit ők fognak látni, egészen addig, amíg bele nem vetik magukat a hulladékhegyekbe, és be nem ásnak az adatbázisba.
Mert a valóság az, hogy meglepően sok ember csinálja pontosan azt, amit te – elkötelezetten gondolkodik (környezetbarát, fair, toleráns, stb.), de olyan módon jár el, hogy közvetlenül ellentmond a saját elveinek.
A szállítmányozási szektor már 19 %-át teszi ki a világ teljes szén-dioxid kibocsájtásának, és az autóipar is csak növekszik. A húsipar 11% a okozza az ember által kibocsájtott gázok az üvegházhatást, még nem is a legutópisztikusabb tudósok várják tőlünk, hogy mindnyájan váljunk vegetáriánussá az előrelátható jövőben.
Egy nemrégiben az utazási iparágban készült tanulmányból kiderült, hogy a válaszadók 14 %-a ?????- de 50%???
Talán Al Gore, a Nobel békedíj nyertesének és az An Inconvenient Truth című film mögötti embernek volt igaza: A Föld szorongásban van és az összes figyelem Paris Hiltonra terelődik. (In fairness, meg kell említenünk azt, hogy Gore bejelentése óta, Párizs Prius-t vett és áttért az alacsony energiájú villanykörtékre.)
Szóval, mi a baj velünk? Miért csináljuk ezt? Nem törődünk azzal, hogy a földet romboljuk? Nem akarunk olyan zenészeket, akik megélnek belőle? Nem tetszik nekünk, hogy a munkakörülmények egyes ipa ágakban ????
Talán a dolgok nem is annyira szörnyűek, mint amilyennek tűnnek. Ewa Piwowoz-Hjort, stockholmi pszichológus szerint ilyen ellentmondásos viselkedést eredményezheti az, hogy a távol maradás a dolgoktól miatt tűnnek ijesztőnek és ominózusnak. Megvédjük magunkat a holding in,???? ’ Ez nem fog velem megtörténni.’ Összehasonlítja a dohányzással. Mindenki tudja, hogy rossz neki, de még mindig dohányoznak.
Számos kutatás mutatja azt, hogy ez a különbség hozzáállás és viselkedés között. Változó viselkedés általában több mint információ. Nekünk muszáj valahogyan feldolgoznunk az információt , hogy azt a magunkévá tegyük. Ez emeli a motivációnkat és a valószínűségét a változásnak.
Sarah Rabia szerint, a tendenciaelemző a Future Laboratory-ból, Londonban, a különbség a között, hogy mit kellene tennünk és mit teszünk valójában gyakran az idő kérdése. Csak szimplán még nem kezdtük el.
– Azt mondanám, hogy ez egy hosszabb folyamat, mint ahogyan általában gondoljuk. A véleményformálás beszivárgása a tömeges piacra, az évekbe is eltelhet. Mostanában a zöldé válás divatossá vált, nagyon költséges és média irányított, de ez változni fog. Amikor véget ér az, hogy divatos és drága elkezdődik a komoly munka.
Amióta ő megjelent Malcolm Gladwell The Tipping Point című bestsellerében, Sheena Iyengar lett a legismertebb társadalmi pszichológus az Egyesült Királyságban. Az ő kutatásai kimutatják, hogy hogyan hat a döntéseinkre a csapat nyomása. A new york-i irodájából a telefonos intrjúban mondta, hogy New York-ban nincs szükség a dohányzási tilalomra. Ha egy dohányzót elég negatívan ábrázolnak, mindenki leszokik róla:
– What works…? Ha te eléred a módját annak, hogy nyilvánvalóvá teszed az utcán mindenkinek, hogy azok a háztartások, amik nem válogatják a hulladékaikat, és ezt szégyenletes dologgá teszed, az emberek újra fognak hasznosítani.
Ez az, ahonnan a hírességek jönnek. Példaképek, befolyásolni tudják a hozzáállásunkat és a viselkedésünket. 984-ben, Bob Geldof pop sztárokat beszélt rá, mint például George Michael-t, Boy George-t és Phil Collins-t, hogy vegyenek részt a Band Aid-ben és a Do They Know It’s Christmas felvételében. Az éjszaka folyamán az etiópiai éhezők szupersztárrá váltak. Egy évvel később Live Aid 70 miilió fontra emelkedett Afrika egy éjszaka alatt.
A hírességek elfoglaltak a próbálkozásban, hogy megváltoztassák a hozzáállásunkat. Például mostanában Leonardo DiCaprio. The 11th Hour című dokumentumfilmben bemutatja és elmeséli, hogy megmutassa mennyire fontos a környezet helyzete. Sokan közülünk egyszerűnek találják- és sokan szexisnek- újrahasznosítani a konzerveket és az üvegeket, ha mi ???
A 70-es években az erdőket megmenteni laza dolog volt. A 90-es években trendi volt aktivistának lenni. A lelkiismeretes fogyasztási trendek csak úgy jönnek és mennek. Tekintetében az egészet, mint felhajtást – egy buborékot érintve, ami valójában a pop lesz – ???? palackozott víz vagy a televíziós sorozatok letöltése a fájlmegosztó site-okról.
És ez drága, hogy nyugodt lelkiismerettel fogyaszd. Nem beszélve a bonyolultságáról- ha veszel egy organikus fair-trade gyümölcsöt, amit Argentínából Svédországba szállítottak, jót vagy rosszat csinálok?
És mi a helyzet a divattal? Néhány évvel ezelőtt a tervezők és a hírességek hirtelen tiltakozni kezdtek a szőrme ellen. Sétálni egy halott állattal körbe a nyakadon az teljesen helytelen. Most a divatipar elkezdett még több pénzt költeni a szőrme humánabb módszerének előállítására.
Az összes ok arra, hogy egyáltalán ne csináljunk semmit. De ez nem nagy mentség. A szakértők egyet értenek azzal, hogy ezúttal a kötelezettségvállalás lesz az utolsó.
Az év elején meginterjúvolt négy tendenciaelemzőből három hisz abban, hogy az eco-trend tartani fog. Sarah Rabia abban, higgy, hogy a hatóságok is hamarosan érintettek lesznek.
– Az újrahasznosítás végül kötelezővé fog válni. És látom, hogy adózási kedvezmények fogják azokat illetni, akik kevesebbet fogyasztanak.
Bradley Quinn divat író és szerző, aki az UN textíliákról és disaster aid (?) szóló jelentést írta. Nem hisz az üres szlogenekben, de biztos abban, hogy a divat jó úton halad az alapvető átalakulásban.
-A tendencia tartani fog, mert a fenntarthatóság tart az építészetben, a terméktervezésben, az utazásban és az ételben is. Például a leggyorsabban növő divatmárka az Egyesült Államokban a zöld ruha gyerekeknek.
Szakmai Nap
2010. novemberében került megrendezésre a Szakmai Nap elnevezésű esemény a Modell Divatiskola Szakképzésen részt vevő tanulói részére.
A tanórák helyett egész nap a szakma különböző területeit képviselő előadók prezentációját hallgathatták az érdeklődő tanulók és tanárok egyaránt.
Elsőként Kokasné dr. Palicska Lívia az Óbudai Egyetem főiskolai docense tartotta meg előadását.
Funkcionális és intelligens textil-ruházati termékek címmel. Olyan részletes előadást kaptunk,hogy úgy érzem mindenképpen idéznem kell belőle ha pontos ismertetésre törekszem.
Elsőként a Funkcionális textíliákat részletezte: „új, a hagyományos textilfunkcióktól különböző tulajdonságot, hatást alakítanak ki, amellyel megnő a termék használati értéke”
– cél a különböző anyagokat jellemző individuális, főként fizikai tulajdonságok összekapcsolása egyetlen anyagi rendszeren belül. Elsődlegesen a munkaruhákon figyelhető meg az alkalmazásuk. Mint a rendőrök golyóállómellénye.
Mindennapokban alkalmazott funkcionális textíliák
– fokozott viselési komfort, időjárás elleni védelem (lélegző funkció, kis súly, rugalmasság, stb.),
– egyéb külső hatások elleni védelem (pl. tűz, sugárzások, stb.),
– optimális kezelési tulajdonságok (gyors száradás, könnyű kezelhetőség
Innovatív textil alapanyagok fejlesztése.
További rengeteg érdekes részletet tudhattunk meg: Szálak fajtáitól kezdve, különböző folyamatok részletes leírásáig. Nedvesség, izzadástkezelő szálak pl coolmax szál.. Funkcionális társítás: Flokkozás (társítás szállal ) Laminálás társítás membránnal. Gore-TEX példa az egyedi képességű membránra, teflonhártyás textil szerkezet.Védelem az uv sugárzás ellen. Gyógyító textilek réz ezüst bevitelével. Olaj és szennytaszító funkció, öntisztuló textíliák.
A legnagyobb érdeklődést az Intelligens textíliák váltották ki,. látványos, extrém, változatos tulajdonságaikkal.
Intelligens textil: klimatizál, kommunikál, világít, hatóanyagot ellenőrzött módon adagol, stb
Funkciók:
– szigetelés/hűtés (aktív/passzív)
– Aktív szálak/textíliák (shape memory/alkalmazkodó /válaszoló tulajdonság)
– Energia és adatátvitel
– Barrier hatás/szelektív áteresztőképesség
– érzékelés/védelem (vegyi, biológiai)
– Öntisztuló textíliák
– Védelem sugárzás ellen
– Elektromágneses-árnyékolás
Hőszabályozó mikrokapszulák a szálak között illetve a szálak belsejében Phase change material, alakemlékező anyagok shape memory materials. A legnagyobb siker, mindenki kedvence az Alakváltozásra képes ruha volt amit Hussein Chalayan divatbemutatójának filmrészletén tekinthettünk meg. Ezek a ruhák üvegszálból készültek és távirányítással a formájuk megváltoztatható. kaméleon hatás színváltoztató textíliák. A következő előadás a Moholy Nagy University of Art and Design intézmény két egyetemi adjunktusa által történt. Ennél az előadásnál főleg a textiltervező tanszék részletes bemutatása volt a téma . Ahol a tradicíónális, kézműves illetve a modern számítógépes technikákat, technológiákat egyaránt tanítják és használják. Kiemelkedő projektmunkákat mutatattak bel, ahol természetesen ugyanolyan fontos az innovatív gondolkodásmód , minta tervezés. Ezután az Innovatext Zrt. Önkéntes textil minősítő rendszerek, (textiltermékek kémiai biztonsági kémiai rendszere) című előadás következett. Az elöbbieknél, ha fogalmazhatok így ,szárazabb témájú de mégis annál fontosabb és szükséges textilipari követelményekről volt szó. Az Innovatext bemutatásával kezdődött (a magyar textil- és textilruházati ipar központi fejlesztő- és vizsgálóbázisa amit már 1949 –ben megalapítottak. Valamint műszaki fejlesztési projektek jelentős szereplőjévé vált. Megismertetett minket az előadó az EU közösségi politikájának alapvető elemeivel. úgymint az áruk, szolgáltatások, személyek és a tőke szabad mozgása. Megtudtuk mi az a REACH: Rendelet a vegyi anyagok regisztrálásáról, értékeléséről, engedélyezéséről és korlátozásáról. Felhívta figyelmünket a textiliparban előforduló veszélyes anyagokra. Úgymint az azbeszt, formaldehid, vagy éppen a peszticidek. Bemutatta az önkéntes minősítő rendszereket, és a minősítő jeleket. Úgymint a Blue Angel, a Nordic Swan, vagy a Magyar Környezetbarát Védjegy. Utóbbit a Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium alapította 1994.-ben, amely a Környezetbarát Közhasznú Társaság egyes termékekre vonatkozó feltételrendszerének kidolgozását, odaítélését koordinálja. Az Öko-TEX Standard 1000 pedig a textilgyártás teljes folyamatát öleli fel és minősíti környezeti szempontok alapján.
Végül a Márkaépítésben nyújtottak segítséget részletes tájékoztatásukkal a pályakezdő, divattervezői ambíciókkal megáldott tanulóknak, Takács Attila illetve Esztányi István és Illésy Lenke.
Nagyon tanulságos színes, érdekes előadásokon vehettünk részt. Amire szerintem nagy igény lenne sűrűbben is, illetve szélesebb körökben is. Mivel sok esetben a mindennapi öltözködést befolyásolja, illetve határozza meg, a szakmán kívüli mindennapi embereknek is szükségük lehet ezekre az információkra.
Kíváncsian és nagy érdeklődéssel várjuk az ezekhez hasonló inspiráló és ismeretterjesztő napokat a See Fashion Program befejezése után is.
Comenius Projekt – eredmények
Project website – projekt weboldal: http://www.see-fashion.com
1, Project promotion
2th and 3rd September, 2010.
During the two day-long introduction programme students created different products related to the topic of the project. Recycled clothes, eco-bags and other accessories, advertising pillars, posters, logo-sketches were made, and a board game: ECOPOLY was created.
Projekt bevezetése
2010. szeptember 2-3.
Kétnapos rendezvény ideje alatt a diákok különböző termékeket hoztak létre. Újrahasznosított ruhák, ökotáskák és más kiegészítők, hirdetőoszlopok, plakátok, logótervek és egy ÖKOPOLY nevű társasjáték készültek.
2, Advertisment film
To promote the acronym ‘SEE’ (sustainable, eco-conscious, ethical) our students made short films.
Reklámfilm
A SEE (fenntartható, környezettudatos, etikus) mozaikszó bevezetésére kisfilmeket készítettek diákjaink.
3, Project logo
From all the partner-schools, a student from our school created the winner logo on the competition. So this logo has become the official logo of the project.
3, Projekt logó
Valamennyi partnerintézmény logótervei közül iskolánk egyik diákjának terve nyert a projekt logótervező versenyén. Így ez a logó vált a projekt hivatalos jelképévé.
4, Fashion shooting
Some of our students cooperating with a young art-photographer made series of the eco-clothes created by them.
4, Divatfotózás
Iskolánk diákjai egy fiatal fotóművész közreműködésével fotósorozatot készítettek az általuk megalkotott ökoruhákról.
5, SEE:Fashion encyclopedia
During the lessons in the school the students have created a encyclopedia related to the topic SEE:fashion which contains the most important oexpressions dealing with the project in Hungarian and English (language of the project).
5, SEE Fashion kislexikon
A diákok gyűjtése alapján elkészült egy kislexikon, amely a projekt témaköreinek a legfontosabb kifejezéseit tartalmazza angolul (a projekt munkanyelvén) és magyarul.
6, Media publicity
Duna Television (one of the biggest television channel in Hungary) showed in its programme called Divathét (Fashion-Week) a fashion show arranged in Budapest by our school in the topic SEE: FASHION.
6, Média-megjelenés
A Duna Televízió Divathét című műsorában 2011. júniusában riportfilmet mutattak be a budapesti találkozó divatbemutatójáról.
7, Clothes and accessories
Students created a lot of clothes, accessories and an entire collection within the frame of the project.
7, Ruhák és kiegészítők
A projekt keretén belül számos ruhát és kiegészítőt, valamint egy teljes kollekciót is elkészítettek a diákok.
8, Huge poster
After survey, the best three posters dealing with project were put in the corridor of the school advertising SEE:Fashion moto.
8, Óriásplakát
Diákjaink szavazása alapján, plakát pályázatunk legjobb három munkája épületposzterként kihelyezésre került intézményünk folyosóira, hirdetve a projekt mondanivalóját.
9, Project Activities 2010-2012
Summary of the project two years ago, the most important activities
9, Projekttevékenységek
Összefoglaló a projekt két éve alatt végzett legfontosabb tevékenységeiről
Projekttevékenységek -Project Activities 2010-2012